Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

Växhuset.

Av manhofs - 17 mars 2014 19:28

Jag hoppades förra året att 2014 skulle bli ett lugnt år utan massa med ”måsten”   .

Ett år med tid för träning i mängder, fisketurer i båten med abborrar på upp till 2 kg som bara hoppade in i båten av sig själva, blommodlande i min trädgård så knäna lackades röda och händerna blev nariga.

Men allt var bara en dröm   .


December han inte börja innan lantmäteriet kom ut och styckade upp grannens tomter i 3. Han har sålt av 2 st och där blir det nu nya hus. 2 gånger tidigare har jag mätt upp min tomt som Ni kan se på kvittona.


   


Men det var inget värt nu för nu mäter de via satelit vilket innebar att jag förlorade på viss ställen upp till 2 meter, som jag vann på andra sidan. Hur är det möjligt att en tomtgräns kan ändra sig så enormt? När jag köpte min tomt 1984 kom grannen över och sa att förra ägaren hade byggt en friggebod för nära hans tomtgräns, den stod längre in än växthuset och jag fick flytta den.


   


Nu åker jag på att flytta växthuset och staketet   .

Tänkt på det om Ni köpte tomt. Tar Ni ut kommunen för att de ska mäta upp er tomtgräns så kräv att de sätter dubb som dom har gjort nu. Hos mig satte de träpinnar som såklart har ruttnat bort och nu kan jag inte bevisa ett dugg.

Blir så matt och trött och har svårt att sova. Grubblar halv nätterna och ingen har jag att prata med eller be om hjälp. Ta advokat är lätt att säja men jag har inte pengar att bråka med.

Det är bara att bita ihop och hugga i. Blir ju värre för folk som har garage mm när nya tekniken tar vid   


 


Här ska det stå.


 




 

 

Syrenhäcken fick flytta och likaså lampan   .

Kunde inte bara köra över alla mina snödroppar   så jag samlade ihop alla och så ska  domfå ny jord att stå i   


Världens bästa Perre rullade in så satte vi igång förra veckan. Vi grävde ut en ram som jag ska isolera mot frosten.


     


Ett block med isolerskivor bar jag undan en mörk natt när dom bygde mitt hus och gömde uppe i skogen     

Jag har lite andra planer för dom med. Sedan tog jag kniven och delade dom på 45 cm st.


 


Ngr ynka bullar var jag värd efter att ha handjagat runt med spade   . Hade hellre suttit i maskin   


         


Trogna schäfrar är med hela dagarna och kollar att vi sköter oss   . Harig bc gömmer sig i hunkojan och syns inte till på hela dagarna. Jätte tråkigt men hon gick i löp i fredags och är räddare en vad hon tidigare varit för mkt just nu   eller argare.


 


Syrenen får bo i grunden ett tag. All plank hjälpte Pappsen   mig att hämta från bredgården. Impregnerade och 4,80 långa är ingen lek. Det ska bli nya ramen.


  


Lördag/Söndags ägande jag mig att att plocka undan alla fina ölands stenar som jag ska bygga upp ngn annan stans.




   

         


Tog en kofot och ryckte upp alla gamla plattor så att jag kan köra ut jorden som ligger brevid och plantera nya träd samt tuja häck. Har Ni ngt tipps på snabbväxande träd som blir höga ?

Trodde jag äntligen skulla få sova gott efter en hård jobbar helg men nu har jag så ont i ryggen så jag får knapra dicklofinak och foten dunkar efter en tung platta som slank ur näven   


   


Vad skulle jag göra utan min Pappa ? Han ställer upp i ur och skur     , som här då jag inte orkade släpa bort det tung staketet.


Det var förra veckans jobb. Nu hinner jag kurera mig till nästa vecka då det sätter igång igen.



                                           Ingen vila ingen ro   / Susan

 
 
Ingen bild

anne-lie mårefors

18 mars 2014 07:22

Livet är inte lätt, det är verkligen inget för nybörjare. Har man löst några problem så dyker nya upp, jag hoppas att du med din energi och "jävlaranamma" klarar upp även detta. Tänk på att vi är många som gärna följer ditt arbete i tanken även om vi inte kan det i handling. :-D

 
Lindha

Lindha

18 mars 2014 11:59

Anne-Lie skrev det så himla bra, instämmer i hennes meddelande! :)
Hoppas det ordnar upp sig för dig & du får lite lugn & ro!
Kram och ha en bra vecka!

http://vildarnas.se

 
Ingen bild

Susan

18 mars 2014 14:21

Tack tjejer.
Allt går det är bara att bita ihop.... Och gnälla av sig lite 😉. Eftersom nya grannen ska bygga hus känner jag press att flytta allt så fort som möjligt. Han har sagt att det inte är panik men rätt ska ju vara rätt.
Kram på er 💖

 
Ingen bild

Monica

19 mars 2014 06:13

Det är för jävligt detta godtycke;-(
Stor Kram och liten Puss.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards