Alla inlägg den 10 mars 2014

Av manhofs - 10 mars 2014 22:28

Våren har knackat på dörren och vi såg både citronfjärilar och tussilago i helgen    I trädgården har det med börjat gro så smått.


         


Rabarber tittar redan upp   


 


Detta lilla träd som jag glömt namnet på   börjar spricka upp .


 


Inne i växthuset fortsätter mitt fikon att gro och persikoträdet börjar knoppas   


   


Mina Thailändska växter gror med    och ännu har ingen kilat vidare   


     


Försökte fråga flera stycken i Thailand hur jag skulle sköta min nöt men det verkar inte vara ngt dom grubblar på   . Dom växer helt enkelt överallt och sköter sig själva. 2-4 månader borde den leva på sin egna mjölk i nöten , men det var helt sinad nu.

Funderade på att låta den torka ut och ha den som en rolig bordsdekoration när det är dags att dricka grogg som roligt minne   . Men jag kunde inte låta bli att ge den en chans att gro så nu får vi se hur den tar sig   


 


Tiger är väldigt glad över att matte häger med näsan ner i rabatterna igen, och hjälper mer än gärna till   .


 


Dags att redan sova. Nya projekt tar vid imorgon, mot min vilja   men det är bara att bita i sura äpplet, kavla upp ärmarna och öppna plånboken   



                                                  
                  Ciao / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards