Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Tur.

Av manhofs - 29 januari 2014 23:48

Nu har jag hittat en perfekt åker att susa runt på och på lyckan finner inga gränser   


     


 Finns nog inget att som slår en bra dag på skidor. Extra bra när 3 Amigos är med och jobbar bra i spannet utan att tjivas, drar åt olika håll och svarar fint på komandona.Nu har vi varit på långtur i 2 timmar/ dag  och allt fungerar bättre och bättre   


   

Ganska svår åkt då det växlar mellan is, gräs och snövallar så man sjunker ner och det gäller att inte drömma för då ligger man i en driva med vitt i ansiktet   

 Av ngn underlig andledning tycker polarna det är jäkligt kul och ska börja hoppa på en när man ligger där tilltrasslad i linor, skidor och stavar i en härlig knut   


   

Lyckades faktiskt åka både igår och idag utan en vurpa   men som synes på ena filmen var det nära.



 
 


Med lite tur faller det mera vitt från skyn men jag är så oerhört lycklig över att fått dessa veckor på skidor.


   

Det är svårt att klä sig när jag ska åka på tur. Man fryser ju musen av sig innan man börjar sedan svettas man som en gris. Är så stolt över mina nya riktiga långfärds skid kläder    Men dom är så fina så jag har bara haft på mig dom hemma    Tänkte vänta tills det blir lite mera snö så det första som sker vid en vurpa är att dom går sönder på det hårda underlaget   


   


Fortsätter att köra med mina Hedenhös kläder med garanterat noll i ragg    Dessutom är dom varma när vi slår oss ner för fika i spåret. Det tror jag inte dom nya är.


    


 


Nu hoppas jag bara på att få en solig dag på skidor. Den långa färden fortsätter mot nya mål och äventyr   




                                                  
               So long / Susan   


 
 
Alvis

Alvis

22 februari 2014 11:04

Hej! Vilken jättefin och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? KOLLA GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards