Alla inlägg den 13 januari 2014

Av manhofs - 13 januari 2014 07:00

Vaknade till en svagt rosafärgad himmel och hoppades på sol. Äntligen lyser naturen vit och kylan har satt in    Vet att vi är väldigt få som gillar det men jag blir så lycklig. Avskyr vintern som varit med lera, regn, mörker och blåst.


Fixade frukost till skogen, packade bilen sedan gav jag mig av på jakt efter åker att susa fram på. Hade redan rekat i november så jag vet vilka åkrar som gått bort men flera av de som jag tänkt på är vatten sjuka nu. Sedan måste man ju kunna parkera bilen utan att ringa bärgare när man ska hem   


 

Började med att lägga ett ca 1000 meters spår med 90 graders vinklar som gick över större delen på blåsig åker, mkt vilt hade varit ute och krafsat upp gräset och räv lekt i dungen.I höger i bild ser ni hur jag gått ut.

 Sedan rastades flocken i skogen.


   


Hoppades att solen skulle tränga sig fram genom de tunga molnen    men det mäktade den inte med. Inget kunde grusa min lycka trotts att termometern visade -6 grader och det blåste mer och mer. Detta var det allt jag fick se av solen   


 


Spände för en yster Lizzie och Gucci medan Porsche fick sitta i bilen, mkt olycklig kan jag tillägga och hennes ylande hördes långt ut runt åkern   


     


Dom mörka fläckarna är älg/rådjur som skrapat rent och betat.

 Var bland det sämsta före jag åkt på och det var nog bara de korta stunderna jag filmade som det gick med glid.



 

Väldigt tungt för både hundarna och mig då de sjönk ner i vattnet, när vatten lägger sig på skidorna är det som att slå i bromsen, som Ni kan se på ena filmen. Därför åkte vi bara ett varv, lite mjukstart på året. Kan inte fatta att lilla sockerbiten är så ettrig. 13 kg och drar så det står härligt till.



 


Sedan var det dags för Porsches sph som legat i ca 90 min. Tyvärr var det så kallt så kamerans batterier la av efter en stund men jäklar vad hon spårade fint   


   

Lustigt att man kan bli så lycklig av en superbra tränings pass    Farbror Benkts sph pinne med snöre är superroligt att kampa med och kisse miss maten i slutet får henne nästan att spinna   



  
 
 

 Nu vara det dags för frukost. Varm choklad och smörgåsar och stora kex till hundarna.Brrr vad kallt det blev om fingrarna så det blev kort rast   


       


   


   


 


Tog ytterligare ett varv med hundarna på skidor innan vi packade ihop. 3 timmar ute i skogen sätter sina sph och vi tog en lång siesta när vi kom hem    


Det blev årets bästa dag och äntligen är snön här   



                                                  


     Ha en bra vecka / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards