Alla inlägg den 9 januari 2014

Av manhofs - 9 januari 2014 21:46

Efter underbara dagar på Rivieran kom jag hem för att planera in höstens elit spår debut för Porsche och Lizzies högre spår. Men lyckan vändes genast till oro då Porsche blivigt sjuk sista dagarna hos syster. Fick genast ge mig av för att ta prover på livmodern sedan följde 3 månader med ora, akuta besök hos veterinären och funderingar på om våran tid började lida mot sitt slut ?

Är det livmodern ,ryggen ,borelia,sköldskörteln, ska man operera eller inte ?

Det är tråkigt att ta långpromenader och höra P gråta och yla när man går hemmifrån och tomt i skogen utan pajsen som far runt   


 


 


 


Värmen ville inte ge med sig och vi hade en lite kräftskiva med undertecknads egenfångade/kokade kräftor   


 


Fick hjälp att montera upp taket från gamla huset som jag skrapat rent och målat om   


   


Fick jaga hantverkare i 2 månader för att få elen ute omdragen och bergsvärmepumpen lagad   


 


Tomten svämmar över för att kommunen bygt fel diken och änn idag håller jag på att bråka med dom, men inget händer   


 


Forstatte att köra till sopstationen, enda stället jag får stammis kort på ;)


       


 

Hösten närmade sig och löven började dala. Dags att packa ihop dammen,växthuset och skörda det sista ätbara.


 


Ett av höstens största nöjen är att elda och lilla pyromanen Susan lekte under ett par dagar brandman   


       


Tävlade  i högre spår med Lizzie på Gotland och insåga att vi kommer kunna nå riktigt lång om jag sköter mina kort väl.Vilken hund hon är min sockerbit   


         


Värmen gav inte med sig så det blev lite mera frukt och grönt från edens lustgård   


 


Årets sista tävling för Lizzie i högre spår där vi spårade i 2 spår med 10 föremål till slut, för lång tid i skogen och vi fick bryta. Tänkte anmälla till 2 tävlingar till men veckan innan hade jag tagit blodprover på L. Många har sedan olyckan med ormen frågat hur hon mår ? Jag har alltid svarat att " hon är sig inte lik, sover mer ". Många trodde som jag att det tar ett tag att återhämta sig men tillslut bestämde jag mig för att kolla upp blodet för att se att levern mm var ok.Veckan efter kom svaret som visade på  höga värden på erlischias/borelia och en 3 ve kur med Ronexan startade   


   


Sista roddturen i ett härligt höstväder innan gula båten fraktades hem för vinter kollo på gården   


   


Syster och jag lämnade sjukdommar/elende och for iväg på Östersjön och lite bus   


 


Efter timmar i garaget var mitt nya pippi hus klart. Tog ett tag innan fåglarna vande sig vid mitt färgval men nu är det kö   


   


Härliga höstdagar i skogen och nu började kanske lyckan vända. 3 härliga brev trillade ner under samma vecka. Det 3 brevet får bli en egen blogg.

 


Folksam betalade Porsches kastrering   


 


Min vinst på en godispåse betalades ut. Hade kastat rätt spelkvitto som jag visste jag hade vunnit 2314 kr på   . Var lite orolig att ngn tagit upp min bång men eftersom jag spelar med spelkort trillade vinsten in, gjorde ju inget att jag rättat fel heller     


       


Sket sig med alla som skulle riva huset under året som gått    så vi satte igång själva. Efter 2 ve var det borta   

 


Porsche blev opererad och är nu åter igång med att komma i trimm. Hon verkar mkt piggare och livligare men tiden får ge sig ann    Hopas hoppas   


 


Snart kommer åter 3 st leka sida vid sida   


 


Zumen hade ett tufft år då den långa värmen gjorde att folk ville sitta ute. Men mkt jobbade vi igen då dom sista 2 månaderna blev fantastiska. Ja livet i ett nötsakal, det går upp och ner.


Hade hoppats på ett lugnt 2014 men det kan jag redan slå ur hågen. Åter igen har tunga måsten hamnat på mitt bord med dyra kostnader   .Men mkt roligt/galet kommer även att ske och jag planerar för fullt. Blir det som jag tror kommer 2014 att bli ett galet år med många härliga minnen för livet. Och jag kommer att gå ut hårt, snart smäller det   men man fyller bara 50 år en gång   




                                                  
       Hej då / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards