Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

Bokslut del 1.

Av manhofs - 5 januari 2014 23:32

Har försökt att samla minnen och tankar  för att skriva ner ett bokslut över 2013 men mycket har hänt   

 Tyckte innan jag satte mig ner för att skriva att det var ett väldigt tungt och jobbigt år som inte rymt så mkt roligt och absolut för lite kärlek och romantik. Men det var nog när allt kommer omkring ganska roligt, men alldeles för tungt.

Här följer ett axplock med bilder ur det jag delar med mig av. Kan hända att jag blandat ihop ngt datum hit och dit men strunt samma   


   


Första Nyår i Nya huset och även om jag inte var riktigt inflyttad var det en dröm som slagit in efter 28 års väntan.


   


Snön vräkte ner och lyckan var total för en isbjörn som jag är är.


   

 

Januari och syrran och jag åker på konferans med Silja till Helsingfors. Suddig blid men det gungade mkt ;))


   


Reser själv till Thailand i Februari för lata dagar i solen   


       


För att få njuta ytterligare ngr veckor med snö och skidåkning .


       


Våren kom och Pentti hjälpte mig att bygga en stentrappa på baksidan.


 


Sådde massor av frön.


   


Oljade in alla alltaner, bord mm


   


I April åkte vi till Åland och Lizzie tävlade i nybörjarklass, vann med 192 p båda dagarna och blev cupvinnare.


 


På Bro-Håbo bk blev vi med små marginaler uppflyttade till lägre spår med placering.


      


Målade fasaden.


   


La i båten och drog upp lite fisk.


     


Fick sten lagt runt huset.


   


Lizzie debuterade på Botkyrka bk i lyd 2 och vann med 162,5p


   


Det blev Hockey VM och Ameriskanska landslaget kom som vanligt till oss på Zum och vi var på alla 3 final matcher med dom .


   


Sedan flög vi med Kopparberg upp till Sollefteå för bryggeribesök. Började roligt på Arlanda då dom bokat in oss till Skellefteå och syrrans väska hamnade på omvägar , men jag tog det med ro i baren ;)


   


Fisket fortatte med både strömming och abborre, men just den här kisen simmade vidare.


     


Lata sköna dagar vid stranden.


 


Midsommar.


     


Jobbiga heta dagar med skrapning och måling.


 


Skärgårdscupen och klass 2 där vi hade 174 p och kom 9/27 st första dagen och 4/23 med 187,5 andra dagen och

LP 2.


   


Åkte över dagen på Barvatorps kennelläger och böt blommor med Monica som vi fött upp.


     


Första veckan i Juli blev Lizzie biten av en huggorm och höll på att dö. Hon låg 3 dagar på Bagis och fick cerum.Det var en hemsk tid och jag kommer aldrig glömma hennes slappa kropp och pickande hjärta när jag bar henne in på Bagis. Drömmer fortfarande mardrömmar om ormar och hade svårt att njuta av naturen resten av sommaren.

Hon repade sig men blev inte sig lik efter det.


   


Renoverade hundkojan jag fick av Mecki och nu krigar Tiger och Lizzie om den :)


     


Åkte ut och grillade en hel del med båten och olika gäster.


       


Lizzie blev uppflyttad till högre sph i Vaxholm med en 2 placering.


 


Skrapade och målade om grindarna.


   


Så åkte vi till Kolmården för en underbar dag.


       

   

Jag hyrde en stuga ngr dagar och tränade hund i Enköping. Det både regnade och haglade den resan men det var underbart.


   


   


Syltade, saftade och frös fullt med bär.


 


Och skördade chili i massor.


   


Porsche blev äntligen uppflyttad till Elis spår med 2 placering :))

  


 


Flera rofyllda stunder på båten.


 


Så åkte vi till Falu koppargruva för en härlig och trevlig dag.


 


Porsche tog cert på utsällning på Eskilstuna Bk :))


 


Och Gucci och jag försökte oss på en nybörjarkurs i rally lydnad. Men det är svårt för 2 gammla att lära om sig, men nu vet man vad man pratar om ;)


   


Sedan blev det höst och jag tog time out och flög ner till Rivieran i 8 dagar.

Va ju inte ett så pjåkigt år som jag tyckte, men det var ju inte slut   




                                                  
  Fortsättning följer / Susan

 
 
Ingen bild

Monica

6 januari 2014 08:51

Mycket bilder och ett omväxlande år.
Ha det bra/PUSS

 
Lindha

Lindha

6 januari 2014 17:37

Ser ut som ett jätte härligt år och massa härliga bilder! Men dom bästa bilderna öppnade du året 2013 med, snö ;)))
Väntar ivrigt på din fortsättning!
Kram

http://vildarnas.se

 
Ingen bild

Susan

6 januari 2014 19:39

Jo tjejer, det var nog lite bättre än vad jag kommer ihåg. Men mkt dåligt kom på slutet och det fördunklar ju det roliga.
Kram på er <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards