Direktlänk till inlägg 10 december 2013

Rivning

Av manhofs - 10 december 2013 22:18

Rivningen går framåt och snart är mitt hus blott ett minne. Tänk att det byggdes 1932 men på mindre en två veckor kommer det vara nere och borta  


   


Spisen som jag kommer att behålla. På baksidan satt min ugn som nu sitter i nya huset   


 

Jag har sparat en hel del virke till nästa bygge….jo jag har lite idéer i skallen   Ytterdörren och NGR fönster körde vi iväg till ett föråd i söndags och där får dom bo tills Susan har samlat energi till nästa projekt   


 

Lite av en slump kom denna del i mina nävar och Ni ska inte tro att jag konkade in den i lasten som skulle till sopstationen inte    Nix den har jag med ngr roliga idéer för.


         


Vi sågade hål i taket och kastade ner alla pannor i grunden som jag ska fylla upp. Grymt smart idèe av mig så slapp vi konka ner dom   


  


I det där hålet har varit tvungen att krypa in i flera gånger / år för att åla mig ner hela vägen till vänster där varmvatten berädaren satt   . Trångt och fullt med insekter/spindlar så det var inget för dom med klosterfobi   


     


Ikväll var vi och tömde ytterligare en last efter jobbet & slog ner dom sista väggarna   

 Missade Hundmässan på Älvsjö och AIK-Modo på Hovet ikväll men vad är det mot att riva hus & slänga sopor?


   



                                                Work hard/play hard / Susan   


 
 
Lindha

Lindha

11 december 2013 12:54

Härlig energi, verkligen! :-)
Och att huset snart är ett minne blott är väl ett mindre projekt iaf!
Du missa ingenting på stora sthlm, ett stort jippo bara, vad gör man inte för sin dotter ;-)
Kram!

http://vildarnas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards