Direktlänk till inlägg 9 december 2013

Porsche

Av manhofs - 9 december 2013 00:11

Eländet med min fina Porsche verkar inte ta slut  


 


Porsche funderar på vad hon ska bli när hon blir stor och får hon vara med att leka med dom stora   


 


Cert på utställning i år   


 



Uppflyttad till elit spår och en 2:ra placering i September   


 


Hi hi så söta dom var och kaxig mot Gucci var hon med   

Nu har pälsen rasat av i högar i 2 månader och hon utgör en ynklig syn utan sin päls, som en plockad höna  

Hon tappade även vikten och var så mager om bena. Hon åt inte riktigt bra och petade bara i maten. Spelade ingen roll hur goda wienerschnitzlar jag än lockade med Avmaskade hela flocken, även katterna. Men efter Rimadyl kuren vände det och hon har nu lagt på sig igen  


     


Å jag får lust att tinga en schäfer valp till i sommar när jag tittar på dessa bilder   


 Veckan efter Rimadyl började hon bli orolig och vankade hit och dit. Drack mer och kissade mer och mycket riktigt, förra fredagen började hon löpa åter igen. Jag tävlade kring den 8 sept. i Nynäs och då var det exakt slut på löpet. Den dagen var hon ju helt ur fas, slö. Det borde varit 3 månader till innan löpet skulle komma. Efter 5½ år med löp var 6:e månad är hon nu var 3:e månad och dom kommer tätare och tätare   


   


 Började grubbla på alla hennes symtomer och funderade på om det inte hörde ihop? Hon har inte ryggont utan problem med livmodern som cystor/tumörer och eksemen har med hormonerna att göra? Kontaktade Folksam som jag alltid har haft åt mina hundar, för att höra hur vi ska gå vidare. Min utredare anser att hon nog borde bli kastrerad, vilket även jag nu vill. Känns ju för jäkligt för jag hade tänkt ta en kull på henne i vår och behållit en valp, men hälsan är viktigare.


 


Nu ska Folksams veterinär gå igenom alla journaler och bestämma om dom står för operationen. Det finns 3 alternativ. Det ena är att dom GK OP redan från början för att dom anser att hon mår så dåligt. Det andra är att jag kastrerar och så ersätter dom bara om livmodern är inflammerad/tumörer. Eller så ersätter dom inte ett öre och jag få stå för det själv. Jag har redan bokat tid till P. Blev lite tokigt att hon gick in i löp igen för då vill man inte gärna operera. Jag har alltid opererat mina hundar på Kolartorp men denna gång ska jag gå till Malins klinik, Tyresö Djurklinik.

 

Kommer bli en jobbig dag. Jag oroar mig inte för operationen då jag vet att Helene som ska utföra operationen har en lång erfarenhet, men jag oroar mig för vad dom kan hitta om dom öppnar upp henne. Hoppas det bara är vanligt livmoderknas och inga elaka tumörer. Som Ni ser har hon svårt att sitta och lägger sig hellre ner   

Hon är en underbar hund Porsche som är så tapper och snäll    Under dessa 2 ½ månad med sjukdomar har hon inte sagt ett pip under alla sprutor, skrapningar och genomgångar. Hon bara viftar på sin långa svans och litar på att alla är snälla.


 

I morse njöt vi ute i en snöig skog och dom lekte alla ihop i 2 timmar. Hon rörde sig snabbt som vinden och visade inte det minst hälta och efter lite vila hemma var hon åter igen lika pigg. Det värmer i mattes oroliga hjärta    

Nu är det bara en vecka kvar sedan vet jag närmare hur det står till.



                                                  

     Ha en fin vecka / Kram Susan   

 
 
Ingen bild

Lottie

9 december 2013 07:18

Åh vad fint skrivet.Lilla porsche.Hoppas att allt går vägen.Det tror jag och håller tummarna för.Lottie

 
Ingen bild

Susan

9 december 2013 22:14

Tack Lotti <3

 
Ingen bild

Susan

10 december 2013 13:34

Folksam ringde idag och dom ersätter hennes operation från start.
Känns ju jätte bra men jag har haft alla mina hundar sedan 1981 hos dom och alltid varit nöjd. Pansra sidan borde dom med vara det gör jag har aldrig haft sjuka hundar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards