Alla inlägg den 6 december 2013

Av manhofs - 6 december 2013 00:52


Sista etappen för i år med husebygget är rivning av mitt gamla hus   . Har varit många och långa turer kring det. 2 gånger har jag lagt ut annons på offerta men tycker inte jag fått seriösa offerter. Flera har skrivit in rot avdrag men det får man inte på rivning   


Flera har inte tagit med momsen som man är skyldig till enligt lag och börjar man att räkna på moms + inget rot blir det jäkligt dyrt   



Det är lite av fusk tycker jag när företag får räkna på rot fast dem vet att det inte kommer gå igenom. Sedan sitter kunden där med en extra räkning på upp till 50 tusen och kan inte göra ngt   


     




Jag sorterar och åker skyttte trafik till sopstationerna. 200 påsar spån från väggar, golv, tak är vi uppe i nu. Upp till 50 cm har det sjunkit på vissa väggar så det är inte så konstigt att jag har frusit varje vinter   

Många har föreslagit en tändsticka    men det nya huset står för nära så det skulle med brinna upp och brandkåren gör sedan flera år inte övningar på stugor.


       


Sotera, sotera ,sotera och köra skytte trafik till sopstationerna runt om. Dom har ju öppet kontiga tider   



La ut annons på delar av huset på Blocket och många kom under sommaren och plockade delar och så satte jag som tur var igång och åka på sopstationen själv och sorterade. Sista seriösa budet hamnade på 117 tusen kr så då bestämde jag och Perre att göra det själv   .


         




Äntligen har jag hittat ett nytt yrke jag vill ägna mig åt   . Har ofta funderat på vad jag ska syssla med om vi säljer Zum och nu vet jag. Jag bara ÄLSKAR att riva. Ett yrke som skapt för mig    Det går fort, man behöver inte vara noga, det är tungt och man får jobba med hela kroppen. Jag avskyr piller jobb när det tar tid. Här är det bara att mangla på och killarna häpnar över min ork och iver   



Nu får jag det även som jag vill. Dom byggbolagen som var här ville riva spisen, trappen och grunden men jag vägrade. Det kommer bli min sommar projekt som jag redan nu längtar att sätta händerna i. Tror det kommer bli riktigt bra.


     




Vi sorterar även ut bra virke för jag har ett nytt projekt i tanken än så länge   . Men det är bra saker att ha i reserv.


 


Jag har inte haft det minst ågren över att sätta spaden i kåken men när det sken ur fönstret för första gången på ett år högg det till i hjärtat   






                                                  
                             Tingeling / Susan

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards