Direktlänk till inlägg 26 november 2013

Upp och ner.

Av manhofs - 26 november 2013 23:37

Livet går ju som alla vet upp   och ner   och förra veckan började den verkligen upp   


   


Kära syster och jag hade konferans   i hela 36 timmar   .


     


Alla undrar om man har skoj en söndag till tisdag på båtarna?

För min del kan jag sitta på en öde ö med min syster   . Vi kan göra mkt ihop men tråkigt har vi nog aldrig , inte behöver vi 2000 pers runt om oss för att ha roligt. Räcker med god mat, många drinkar, 2 stiliga killar, en varm bastu, bra shopping och lite hångel så är vi nöjda....ja det var en lyckad resa och vi hade inte tråkigt   .


 


Elkillarna har äntligen dragitr om alla el och jag är så lycklig, ytterligare en sten som föll från mitt hjärta   . Nu går all el via mitt nya hus och är rätt säkrat och så har jag belysning utomhus   .


Med ett fräckt flin och ett uppåt humör rattar jag hemmåt från resan , hämtar upp min utspridda flock och ska in genom grindarna....men elen är paj     . Fasiken kunde man inte efter veckor av stul och motgångar få njuta lite längre av en underbar tid   .


Försöker själv felsöka och hittar efter ett tag felet   


 


El killarna har lämnat jobbet så här och under 5 dagar har det legat öppet i spöregn och stormvindar     

Fan jag får krupp på dagens hantverkare   

Men  han kom på 10 minuter och felsökte och trodde han lagade det, men efter ett par timmar till gick elen igen längst uppfarten   . Nu var teorin att det kommit fukt upp i stolparna för att kommunen inte dikat ur. Det är inte omöjligt och förra året fixade vi till en koppling, men efter att ha sätt hans B jobb sa jag att jag trodde det troligen var deras fel   


 


Troligen hade jag rätt för efter att dom gjort klart allt har inte elen gått en gång  


Såg en annons i Mitt i Haninge från Pettersson tak. Mailade dom om pris på snöras skydd och dagen efter fick jag en offert och kl 7 i onsdags morse kom dom och monterade. Dom böt ut 2 pannor som gått sönder i ränndalen och var jätte trevlig. Nu har jag dessutom 10% hos dom på snöskottning av taket i vinter. När räkning kom var den billigare än vad som stod på offerten trots att dom gjorde extra jobb med pannorna    


 


Ja nu går det uppför och allt rullar på. I torsdags jobbade han i 3 timmar med att byta ut filtret på värmepumpen och sedan dess är det varmt i huset igen   


     


     


All ledig tid har gått åt att tömma gamla vinden, sortera och åka på sopstationen. Nu är det tomt och kallt och väntar bara på att rivas. Visserligen har ryggen sagt upp sig men har man ingen karl som kan bära få man bära själv. Bästa Pappsen   ställde upp och hjälpte mig montera ner lite saker och bar fram uppe på vinden så behövde jag bara bära ner till släpet.


Sista etappen av husbygget närmar sig , att riva gamla huset och i måndags skulle dom börja. Kunde inte sova av nervositet men idag är det tisdag och ingen har kommit   . Tror jag närmar mig ett besök på psykakuten....ett långt besök   


 


Under tiden jag väntar får jag njuta av min inte allt för storslagana utsikt   och mysa i mitt julpyntade hus. Kan konstatera att jag har påtok för mkt julpynt efter att ha burit 12 kartonger. Har soterat ut och kastat massor av saker och det blir nog lite till efter jul. Dessutom måste jag köpa en förlängnings sladd för ljlus staken står inte i mitten   



           

                                                  


                Hej då / Susan   

                                                  


                    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards