Alla inlägg den 14 november 2013

Av manhofs - 14 november 2013 23:31

En påtok för lång och varm sommar tog till sist slut och pengarna började trilla in i den tomma kistan . Zumen är ju verkligen inte en sommar restaurang utan då vill folk sitta ute och njuta, precis som jag själv vill   


 


Är ju fortfarande varmt och mina pelargonier blommar för fullt, tog bilden i veckan   


   


Nu rivs & grävs så det är rena hinderbanan att ta sig till jobbet och hem igen   , men det är ju bara att bita ihop, tar väl 10 år till   .

Nu fattas det två båtar längs Stadsgårdskajen och förmodligen ryker den längst bort med. Tråkigt för Patricia som nu missar hela julbords racet. Om ngn månad kommer hon ligga nedanför Munchenbryggeriet men det måste ju vara ett jäkligt dåligt läge   


 


Grönalund får fler och fler torn. Ska det fortsätta i denna takt ser det snart ut som en tallskog med torn.Men så hade dom sitt bästa år genom tiderna så det är väl värt att bygga på höjden .


 


Nu börjar dom jobba på julstämmninge i gamla stan och det glädjer mig   . Är ju lite av en juloman och älskar allt som har med julen att göra   


   


Hoppas folk inte blir för fulla på julborden om dom ska röra sig runt i gamla stan. Många djupa och stora gropar man kan trilla ner i   


     


Hyresvärdar är inte så roligt att ha   . Vi har Folksam och i 20 år har vi frysit på vintrarna. I ca 10 år har dom ägt huset och det har bara blivigt sämre. Dom skulle ha bytit fönster i somras, det kommer dom och gör nu i November  


     


Dom byter ut ett fönster / dag och har hållt på i 3 ve nu så jag ruttnade ihop   . Vi får betala extra löner för att folk ska komma in och öppna, så tar dom ett ynka fönster per dag. För att inte tala om hur satans kallt det blir när panoramafönstrena är borta mellan kl 07-11. Trotts att jag har på mig vinterkläder bakom baren har jag frusit hela kvällarna när jag kommer hem   . Kocken och servitören blev förkylda och går och hostar. Dom kan ju inte laga mat i sina ytterkläder eller servera med toppluva.


Nu har vi väldigt bra personal     och det är ju en lättnad för alla som är egna företagare   . Har sökt lite extra folk till December men två har struntat i att komma på utlovad tid    Ni ska veta att det är ett helvete att söka personal. Helst tar man folk man känner och slipper hela cirkusen. Varför söker man jobb på restaurang när man inte vill jobba helger/ kvällar ?


Jag älskar att jobba helger kvällar. Det är ju som att gå ut och festa   men man gör inte av med ngr pengar. Får ragg utan att bli berusad   ,äter god mat och alla gästerna är utvilade och glada   

Nu är det dags att sussa. Imorgon är sista dagspasset på en vecka   




                                                  
            Hej då / Susan   


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards