Direktlänk till inlägg 11 november 2013

Husbygget.

Av manhofs - 11 november 2013 21:59

Då är ytterligare ett projekt klart som legat som ett ok över mina axlar    

Taket på baksidan skulle upp.

Det satt på gamla huset och alla tyckte jag skulle kasta det, men det tyckte inte jag och efter olyckan när dom sprängde fel monterade jag ner det och gömde det under en press i skogen   


     


Kissrana sörjde sina kojor och gick lång tid längst gamla huset och kikade efter sina bon.


     

Har skrapat rent alla sex järnbalkar som håller upp taket och målat om så att dom glänser i svart. Skrubbat rent taket som var lite grönt efter år på stugan. Hade tänkt måla om det under med men det drog så ut på tiden innan jag fick hjälp med att montera upp det hela så nu är det för kallt, men man måste spara lite roligt till i vår med  .


 

Kunde sitta ute i solen och fika medans timmarna for iväg, det går ju sällan så fort som man tror och mycket muskelhjälp gick åt att lyfta dom tunga taken på plats.


 

Nyfikna hundar låg på rad och kikade på våra förehavanden.


 

Hittade ett spränghål som inte fyrats av. Undra om man behöver vara orolig för den   ? Vaknar med bränd lugg nere i Drevan en vacker morgon   .

 


Allt på plats och kissarna blev så glada. Möjligen sitter det lite för högt nu men det får vänta tills nästa år. Ska höja upp marken lite och så får jag se hur det blir när snön faller. Förut var det för lågt och man kunde skära upp skalpen om man inte passade sig   .


Första natten kom inte Tiger in och sov. Ropade oroligt med kuttrande röst   efter min rödtott men inte en kisse kom in   . Sedan blev jag sur och ropade hotfullt vad jag skulle göra med min röda hårboll om han vågade dyka upp   , sedan hämtade jag en ficklampa och hittade min lilla skatt.... i sin kattbur   


 


Jag fick börja med bur vid matdags efter att han kastrerats. Han kastade i sig sin mat sedan åt han upp honornas mat så dom rasade i vikt, och han ökade.Då låste vi in honom så fick alla äta i sin takt. Zorro vill äta i lugn och ro,varje mumsbit ska noga tuggas medans Tiger inte känner vad det smakar utan kastar i sig så mkt som möjligt på så kort tid det bara  går. När han äter ensam inne eller i sin bur tar han det lungt och känner ingen press att ngn skulle ta hans mat, vilket aldrig har hänt för dogsen når inte upp till dom.



 

Jag bygde ju för att dom skulle bli glada men inte för att han skulle flytta ut i sin bur. Ja ja, det tog 2 nätter och nu sover han åter brevid matte   .


Nu håller jag på med att ta in offerter från Offerta. Tycker inte dom som har varit här är så seriösa som jag trodde. Har ngn erfarenhet från Offerta ?

Phu, jobben tar aldrig slut   




                                                  

                   Ciao / Susan   

 
 
Lilla syster

Lilla syster

14 november 2013 12:59

Vad fint det blev :))

http://www.zumfranziskaner.se

 
Ingen bild

Susan

14 november 2013 16:40

Tack syster <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards