Alla inlägg den 3 november 2013

Av manhofs - 3 november 2013 23:40

   


Halloween har bara beståt av jobb, hemma och på Zum men det har varit roligt med mkt glada gäster och nyttigt jobb som blev av   .


   


Blev en fin skörd av mina pumpafrön och den minsta brevid hundarna väger 5 kg och den största 14 kg. Inga rekord men roligt endå vad ett ynka litet frö kan producera med mkt vatten och näring   .Nu borde mitt hus vara säkrat mot onda andar   Så här står det i Wikipedia:

Därför ställs pumpan fram för att mota bort de onda andarna från våra hem. De onda andarna avskyr allt med ljus, som solljus eller eldsken. Därför är det viktigt att tända ett levande ljus i pumpan för att öka den avskräckande effekten. En del av seden går ut på att respektera de som inte firar Halloween, och ett hem utan pumpa vid ingången anses fredat och deltar inte i firandet.


 


Tände ett ljus på min djurkyrkogård igår och mindes fina stunder med mina svunna djur     .


   


Rensade bort det sista från rabatten. Hua   det borde jag gjort tidigare.Nu var det tungt och ruttet   så det luktade skit.


     


Innana jobbet igår strödde jag ut 100 kg kalk som får ligga under snön och verka mot mossa. Tänkte köpa en stroller för ca 10 år sedan men tyckte det fungerade lika bra att göra som mormor gjorde på landet. Gå med min hink upp och ner och strö ut det   .

Skönt att komma till jobbet igår kväll och få vila lite   


 


Imorse åkte jag ut till spårskogen på bra humör   ...men hem sur   . Fasiken vad dåligt det gick och inte nog med det, det gick dåligt med alla 3. Hur många hundra måste man köpa för att bli nöjd ett pass ?   


Gucci & Porsche fick hänga med att lägga Lizzies sph. Det blir jobbigt för henne att hålla det då. Hon vill ju gå dit dom har varit för att kolla av men då passar jag på att lägga en vinkel. Idag hade hon sitt första baksph  , missade 2 pinnar   och ville inte doppa sin nos i backen.


 


Gillar inte när hon spårar med hög nos. Ok hon hittar pinnarna och tar sig runt men jag vill jobba vidare med att få ner nosen.Jag vill ha schäfer arbete i skogen och inte bc spår   


 


Det gick efter ett tag    men mest var det  skutt skutt och sök sök   


 


Körde uppletande av föremål och det vara bara P som fick GK. G tog 2 föremål sedan var det stopp   

Lizzie kutade planlöst som om det var F1 och först till mål gäller utan föremål   Dessutom gick 2 naglar av   , hur hemskt är inte det på en skala från 5-10 ?   

Nej fy, det var en dålig dag men nya tag imorgon . Jag har en plan   




                                                  

        Ha en bra ve / Susan   




Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards