Alla inlägg den 31 oktober 2013

Av manhofs - 31 oktober 2013 20:36


Jobbade förra veckan onsdag kväll då jag fick ett sms från båtklubbens ordförande ” se över din båt”   . Jag vet att dom vill att man tar upp båten i slutet av månaden men jag ville utnyttja dom sista dagarna åt lite fint fisken nu när våren är så mild. Blev lite förvånad över att han stressar. Är nere 1g/ve och öser min båt och myser lite på bryggan så jag var inte orolig att den skulle vara vattenfylld.


   


En vacker höstmorgon med stilla vatten. Som Ni ser hade det regnat mkt under helgen.

Går ner till min plats och har svårt att ta in att min båt ligger 10 meter ut   , vad gör hon där?


 


Stod och blängde på min båt precis som om hon skulle komma in till mig på ren inkallning   .

Fattar inte heller varför han inte kunde sms:a ” din båt har slitit sig ”?   

 Då hade jag kunnat tagit med mig utrustning för att få in henne igen. Hon satt fast mellan 3 bojar och det blåste ingen ting. Ringde till Perre som var på väg hem. Under iden jag väntade på honom började det blåsa upp   

På sin bil hade han en 3 meters planka, jag tog den och klev ner i en annan båt och lyckades med vindens hjälp kasta in plankan i fören och dra henne in   .


       


Perres lastbil är trasig men när vi nu ändå var där och stulade bestämde vi att ta hem min båt.

Uppfinnar Jocke som han är tog han dom 2 plankorna och smörjade in med fälgfett han hade i bilen. Sedan borrade han krokar i lastpallen som skulle kastas.


       


Trodde aldrig vi skulle få upp den men Perre misslyckas sällan med sina ideer     .


Hej då båtklubben, vi ses i vår igen   


 


Sedan tuffade vi hem till mig med dyrbar last på flaket   


     


Hem kom vi men det var svårt att få av henne. Hon är tung som ett as så vi fick stånka och stöna med nyfiken publik   


     


 


Problemet var att vänd skutan . Krävs 6 st starka personer    för att få runt henne utan att krossa fötter eller spräcka båten.


 


På lördagen kom en traktor förbi och hjälpte till så att vi med band kunne snurra runt henne och lägga henne på bockarna   


 


Å vad skönt   . Nu ligger min båt på rätt köl och ytterligare en sten har fallit från mitt bröst   . Hade ju varit roligt att fiska ngn vecka till men inte om den sliter sig och det blir strul. Har inte tid med det just nu då jag har mkt hemma att stå i.


                     


                                                 Ciao / Susan    



Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards