Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av manhofs - 17 oktober 2013 00:00




Helgen bjöd på ett underbart höstväder   så jag packade ryggan & dogsen och for ut i skogen för lite arbete.


 


Helt underbart att inte ha jobb att passa utan kan njuta i fulla drag i solen   . I lördags tränade jag spårupptag med både Gucci & Lizzie. Är ju ganska nytt för sockerbiten och hon är inte riktigt med på att hon måste leta upp ett spår en 30 meter ut när det förut började framför tassarna    men jag tycker vi fick till det sista riktigt fint.


Gucci skötte sig ovanligt bra och analyserade av hela vägen ut för att sedan plocka upp sitt sph så bra. Ja ja är det tävling med folk bakom stressar hon upp sig och det blir baksph men man får ju vara glad över att träningen går bra   .


 




Lizzies sista upptag skulle bli ett lägre sph men precis där jag ska gå står älgtjuren och blänger på mig med lång nos. Jag står och blänger med kort nos innan jag först noggrant säkrat upp både flyktväg och möjligheter att ta skydd bakom många träd   . Efter att ha lekt tysta leken med varandra i ett par minuter vänder han sig arrogant om och kliver in i skogen och jag smyger efter. Här såg jag min möjlighet att träna Lizzie att inte gå på vilt så mitt spår gick rakt över där han stått så länge. Lägger pinne och vinklar sedan av för att inte stressa eller störa skogens konung ngt mer. Ser ett vackert spindelnät jag fotograferar och lägger sedan ut  mina pinnar efter stockar, på en stubbe, gräver ner  en och dom andra i rishögar så att hon måste gå in och leta reda på dom.



 



Lizzie bryr sig inte ett dugg och älgen och tar tom pinnen men när vi ska sph upp mot spindelnätet vill hon gå fel   . Eftersom jag har gott om tid låter jag henne söka runt utan att hänga med åt hennes håll då jag vet helt säkert att det går upp. Men hur jag än provar med att backa, hålla emot så vill fröken upp på en stig inte jag gick. Eftersom jag undviker att korrigera L utan berömmer när hon gör rätt så bestämmer jag mig efter ett tag för att strunta i denna felspårning och se hur hon löser resten?


Det var bara det att hon hade rätt och matte fel    …. Fy fan vad pinit och vem är det egentligen som är ute och lär vem att spåra?   


Hon lotsade  en skamsen matte runt med alla pinnar och viftande svans. Vonje vojne så det kan gå   .



 



Efter träning blir det promenad på stubbåkern. Det gillar dom lika mkt som matte och runt runt far dom. Porsche är inte kry än    och fick bara rasta sig sedan va med i koppel  hela helgen.


 




På söndagen körde jag uppletande och jag var mer än nöjd med både G & L. Funderar på att köpa ett nos skydd åt Lizzie som ställer sig på nosen när hon tvärnitar vid föremål   .


           



Efter ett mkt lyckat spår som legat i 2 timmar och alla pinnar in blev det lek med bollen. Tänk att hundar blir så glada över en boll?




 

Jag mår så bra i kroppen efter en lyckad träningshelg och med vädret som var känns det ännu bättre  .


   


Ha ha Porsche tyckte inte det var ok att vi träna och inte hon, när det var varmt bad hon om att få vila   


   


Man blir trött av att jobba med skallen   




                                                  
          Bye bye / Susan   



.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards