Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av manhofs - 13 oktober 2013 21:07

Så är flocken åter samlad och en vecka av träning och mys är över   . Semestern känns redan avlägsen.



  


Gucci var hemma hos Perre som vanligt


 





Porsche var hemma hos syster på Söders höjder.


   


Tyvärr blev hon hängig på söndagen och på måndagen var hon riktigt risig. Drack och kissade mkt och ville inte riktigt gå ut   . När jag hämtade henne på måndag kväll misstänkte jag direkt livmodern då hon löpt i augusti men hon hade ingen feber. Åkte till Tyresö veterinärklinik på måndag morgon för undersökning, blod samt urinprov men hon visade ingen symtom och alla prover/ undersökning  var bra   


   


 Igår började hon halta kraftigt på vänsterbak ben och när jag frågade syster hade hon ömmat lite på höger bakben hos henne    ?


Ska börja med ehrlichias prov innan jag går vidare.



 



Lizzie var på ett nytt hundpensionat som heter Wädersjö hundhotell http://www.wadersjo.se/. Jag var väldigt nöjd och hon var jätte harmonisk och lugn när jag hämtade henne   . Tränade med  träningsgänget i onsdags och dom undrade vem som tränat henne när jag var borta , bra ,med träningsvila med   




           





Kissarna var så glada när vi kom hem och Zorro  följer vovvarna vart dom en går. Roligt och se dom fyra ihop. En ny katt har kommit över ngr gånger till hundarnas stora glädje   . Tog ut dom en morgon innan jag for och hörde katt slagsmål   . Den hade flygit på Tiger  och jag blir galen och hetsar Gucci som  sätter av som en raket förbi Tiger som inte en sekund trodde han var bytet , hon lyckades nagga den när den smiter igenom staketet och kommer stolt tillbaka med katthår i käften och nosar på Tiger som tacksamt stryker sig mot henne.Han hade en redig reva på nosen som ömmade ordentligt   . Nu har det konstigt nog    inte varit ngn katt här mer. 

 
         Ny vecka med husblogg och träningsbilder kommmer i veckan    

                                                  
              Stay safe / Susan    




Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards