Alla inlägg den 10 oktober 2013

Av manhofs - 10 oktober 2013 00:11

  8 härliga dagar i St Maxime / Frankrike är över och vardagen tar åter vid. Käns så skönt att komma ner och hälsa på min gamla by där jag bodde 1984.


   


Jag jobbade med att plocka druvor på detta koperativ. Fy så jobbbigt det var, men vilken rolig tid och vilka vänner jag fick   . Var så sur när jag tvingades olja in denna torra vinpress men idag, 29 år senare är jag glad att jag vårdade den så ömt så att den än idag står kvar   


       


Gillar kontrasterna mellan det enkla och vardagliga och lyxen i grannbyn som är så stor så det går inte att ta in. Man promenerar ner till hamnen och köper en nyfångad fisk eller väljer en kyckling på spettet som var så god så vi slickade fingrarna. Vin och baguette njöt jag av dagligen   


       


Härligt klart vatten och tomma stränder. Badade i havet 3 dagar och kom jag bara väl in plaskade jag på som en anka   . Värst är ju att doppa sig   


           


Lars bjöd ut oss på sjön en dag och vi åkte runt i dom olika hamnarna och kikade på alla båtar. Mon dieu   vad folk slänger ut på båtar som används hur ofta ?


           


3 dagar i rad hade dom flygövning. 4 st plan på rad kom på 50 meters höjd ,svepte ner över bergen, fylld upp med vatten och tömde i skogen. Dom patrullerar Rivieran för att kontrollera skogsbränder   


     


Här var vi på Pago pago och åt Moule som jag älskar   . Under hela veckan var det stora seglartävlingar i Tropez så havet glänste vackert av segel .


   


Träffade föräldrarna ngr dagar men dom hade otur   . Pappa hostade så han var tvungen att gå till doktorn och hämta ut en kasse med piller. som tur var hjälpte dom fort. Mamma ramlade på hala klippor och skar upp hela samlbenet och fick åka till akuten. Varje dag kom en syster hem och la om det hela men det såg inte bra ut och såklart hade dom båda ont   


        


Men inte så dåliga så att vi inte kunde festa lite och njuta av livets goda      



Semestern är slut men mkt kul väntar här hemma .



                                               Mot nya äventyr / Susan   



.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards