Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av manhofs - 3 oktober 2013 13:00

Så var det åter dags att ratta bilen mot tävlingar i arla morgonstund och denna gång Skutskär i norr.


   


Inte så roligt att köra i dimman som varit denna höst med 10 meters sikt   men naturen bjuder på vackra syner när solen sakta kämpar sig upp   


Självförtroendet var ju inte på topp men Jonathan och Annika tävlade med och spred lite positiv energi   .


 


Fick startnummer 13 till platsliggningen och jag protesterade   . Så mkt otur som jag haft behöver jag inte siffra 13   . La platsen med lägre gruppen och den var lite si och så. En hund gick upp men Porsche rubbar inte på sig när hon får sova med 10/10   


Ut till skogen och både jag och tävlande innan fick ställa bilarna  vid våra upptagsrutor. Inte så bra då Lizzie var med och inte tycker liver är rättvist när vi ger oss iväg     


Baksph men när jag skulle vända henne blev jag helt stäld och visste inte riktigt hur jag får agera ?. Hade velat gå tillbaka in i mitten av rutan och skicka vidare ut då jag visste att det var baksph men istället förlorade jag tid med lina som fastna mm, betyg 7


   


Hon jobbade på mkt mkt bra och tog sina pinnar på 19 minuter + en överbliven men den fick hon med godis för. Sph vinklar in mot bilen och jag hör L ropa men Porsche bryr sig inte ett dugg utan hittar slutet mot en stam     .


   


Uppletandet gick på en äng och det har jag inte kört på typ 4 år. Lite hopp och lek mm kuta hit och dit utan näsa på med ett föremål, betyg 5/5    


   


Skallet var mitt fel som lämnade Lizzie i bilen för nära plan med öppen lucka. Jag säger Skall och Lizzie drar igång som ett brandlarm   . P vänder bak huvudet och kollar efter henne så jag fick lägga på ett dk. På inkallningen startade hon väldigt osäkert och tveksamt så jag fick lägga på ett dk men stanna och sista sträckan var jätte fin. Kläv av planen väldigt nöjd för det var åter igen +25 grader, såg bara dom låga betygen och var säker på att det inte blev ngn uppflytt denna gång heller.Var trotts det nöjd och tyckte hon hade gjort sin bästa lydnad.




Hade aldrig trott att vi klarade det. Jag blev som tokig av lyckade och tårarna forsade     . 9:e gång gillt och vi gjorde det. Nu är min Porsche en elit hund. Vissta ska vi tävla i vår men jag är även realist. Men så länge vi utvecklas och har roligt kämpar jag på   och nr 13 var det ju inget fel på   




                                             Over and out / Susan   

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards