Direktlänk till inlägg 20 september 2013

Bryta.

Av manhofs - 20 september 2013 21:12

   Det finns ju inget värre för ngn som tränat,satt upp mål  och äntligen är ute och tävlar att behöva bryta   /  och inte få fullfölja. Man går upp i ottan och bilar ofta ett par timmar så vägen hem känns lång och tung , som att köra i dimma.


 


Personligen åker jag alltid hemifrån som en vinnare   . Kan aldrig tänka mig att ngt kommer gå fel och tävlar jag är vi alltid väl förberädda och tränade. Har aldrig gillat eller förståll folk som står och gaggar om att dom inte tränat hunden på månader och den nu ska dammas av inför en hel dags tävling i eliten   . Jag ser aldrik vädret,underlaget mm som ngt hinder då jag tränar under alla möjliga tider från 7 på morgonen då daggen ligger till snöiga vinterskogar.


 


Därför blir jag alltid lika paff när vi måste bryta   . Va ??? Moi ??? Ska jag behöva kliva ner från pallen innan vi ens kom i mål   . Satan jag blir som en grinig unge som tappat nappen och spårläggaren hade säkert inte hållt pinnarna i handen, vädret var skit,spåret skit och hunden en luspudel med noskvalster    





   


Bröt i Nynäshamn med Porsche för ett tag sedan. 10/10 på upptaget sedan tuffade vi iväg i så lågt tempo så jag tror tamigkatten att en mördarsnigel hade kört om oss   .Kan inte ens skylla på vädret för vi hade sph nr 3 så det var tidigt och svalt. Men hon orkade helt enkelt och tillslut efter 4 pinnar tog det stopp och Porsche vände sig om och sa " vill du ha en enda till pinne så får du själv stoppa ner näsan i mossen och spåra   , jag vill ha en solstol och en grogg och det nu "  

  Ok kompis, tack för fint försök och 4 pinnar, nu åker vi och fikar på klubben.


 


Ja det gick så långsamt så jag fick med mig en bajspåse med svamp, men berätta inte det för ngn    


 


Ja där kan du sitta och titta för vi får inte vara med längre . Inget uppletande för hundar som bryter   


 


Ja ingen lydnad heller...... men det hoppar hon gärna över min vackra livsnjutare   


Efter en fika med andra medtävlande ,varav alla 3 som jag hejade och hoppades på bröt   

så var det bara att vända hemmåt , sätta upp nya mål och då jäklar  

 Då skulle vi inte bryta   



                                          Trevlig helg / Susan   


.





 
 
Ingen bild

PeO & TomTom & Garmin

20 september 2013 22:27

Så är verkligheten det är bara att bryta ihop och komma igen....

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Lördag 20 april 20:45

I tisdags blev ludden 5 veckor och utvecklingen går undan. Denna vecka har dom börjat låta mer vilket både är charmigt och mindre kul    Vädret har varit jätte tråkigt men dom får vara ute en stund minst två gånger /dag. Dom tycker det är jätte rolig...

Av manhofs - Söndag 14 april 20:45

Tiden bar rinner i väg och i torsdags blev dom små tjejerna redan 4 veckor. Har inte hunnit med en blogg men bättre sent än aldrig      Nu är valplådan borta och dom har fått en valphage att busa runt i. Oj vad stort det blev sa dom innan dom bör...

Av manhofs - Torsdag 4 april 21:00

I tisdags blev valparna redan 3 veckor. Dom växer på sig bra och har nu fått börja smaka på valpmat vilket dom gillar och så har tänderna börjat växa ut vilket Bella inte gillar. Hon spenderar mindre och mindre tid hos dom och ser lite lidande ut när...

Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards