Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Lägre spår Lizzie.

Av manhofs - 18 september 2013 22:46


Har svårt att förstå att jag för länge sedan tyckte spår var tråkigt och lydnad det roligaste att hålla på med ?

Idag är det tvärt om och jag riktigt längtar ut till vacker orörd ,tyst skog för att träna med flocken.


 




Vad är det dogsen har fått nys på ?   


   


Tränar helst på morgonen , då får man uppleva naturen som stilla vaknar upp till en ny dag   






 


Styrde kosan mot Waxholms bk på tomma vägar.Solen sken upp med löfte om ytterligare en varm dag   . Visserligen är inte Lizzie värmekänslig med det är tufft att tävla en hel dag i +26 grader   





 


Hon fick problem med spårupptaget då nästa tävlande rastade sin hund 3 meter ifrån vårat spår, en tik som ville mucka. Men när vi väl kom iväg tuffade på hon jätte fint i ett risigt spår med stigar, 15 min och 8 pinnar   


Tillbaka till klubben för budföring som jag avstod. Hon lämnar inte mig så långt och det gör mig inget   ....det är ju bara 40 poäng   


 


Jag var väldigt nöjd med lydnaden. Blev förvånad över att hon säckade ihop lite i hettan men vi höll ihop bra.





  

Lite stoj och bus med boll på snöre som är favorit   .









    

Uppflyttad med en andra plats och totalt 494 poäng . Duktiga Lizzie   . Det är så skönt på att få kvitto på att alla timmar i skogen / ängar har gjort att man utvecklas och höjer sig. Jag tränar ju mot tävling, det är det som är moroten, målet som lockar . Nu blir det högre men man kanske skulle ta och fila på lyd 3 och fjärren ?

Nä skogen locka mer   



                                                  

                        Ciao / Susan   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av manhofs - Tisdag 26 mars 21:18

Valparna blir idag 2 veckor och tumlar runt på ostadiga ben. Tyvärr går det inte längre att lägga upp filmer här men ni kan se några filmer på vår nya fb grupp som är öppen för alla under Manhof’s Kennel. Igår öppnade sig små gluggar till ögon ...

Av manhofs - Onsdag 13 mars 23:00

Den 12/3 födde Bella sin andra och sista kull, Manhof`s B kull på dygn 63    Hennes första kull föddes för 4 år sedan den 12/3…ja hur stor sannolikhet är det att pricka samma dag. 5 välskapta tikar och en hane såg dagens ljus och jag är så o...

Av manhofs - Fredag 1 mars 13:00

Bella är nu i 7:e veckan och mår väldigt bra. Hon har börjat äta väldigt bra sedan en tid tillbaka och får nu valpfoder 3g/dag. Magen växer så det knakar men hon är lika vild som vanligt ute så jag måste hålla koll och släpper inte henne lös på ängar...

Av manhofs - Söndag 11 feb 21:00


Bellas dräktighet rullar på enligt skolboken och på tisdag är hon redan i 5:e veckan så mer än halva tiden har gått i skrivande stund    Aptiten har varit dålig sedan 3.e veckan när det gäller att ställa ner matskålen men i stället börjar hon tigga...

Av manhofs - Måndag 29 jan 21:45

Imorgon är det tre veckor sedan parningen och skulle jag gissa är hon dräktig    Många små saker som att hon har börjat vakta mera, blivit om möjligt ännu keligare, sitter och tittar ut i periferin med drömmande blick, sover jätte tungt osv. Sist ble...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Skapa flashcards