Alla inlägg den 15 september 2013

Av manhofs - 15 september 2013 23:06

Hej , long time no blogg   

I början var det skönt att slippa känna press över hinna med att blogga och fb tog över, men avsaknaden av att sätta sig ner och skriva ner lite ditt och datt kom ganska fort åter utan att avta, så idag öppnade jag upp en ny blogg   .

Idag var det söndag och en av få dagar utan planerig, hur skönt är inte det   .


Arla morgonstund avnjöts med dogsen i skogen sedan en frukost med kära syster   . Men vi kunde ju bara kosntatera att det inte finns ett endaste frukost ställe i hela Tyresö / Haninge. Först åkte vi till Södergården som har mat stängt på söndagar, sedan Svallings som bara hade mackor, vidare till Malms konditori i Haninge och Bönornas fik men båda var stängda. Sura och vrålhungriga svängde vi in på Macen för en äggröra med bacon kl 10.20......dom stängde frukosten kl 10   . Är väl jäkligt uselt att inte 2 kommuner har ngt bra frukost ställe att mysa på en bakis Söndag   ?

Jo jag firade mina uppflyttnigar igår men det får bli en annan blogg om tävlingarna,  men bakis blev jag    .




 

 


Åkte hem till bror som lyckats betydligt bättre med sin plommonskörd än vad jag har gjort. Jag han nämligen på två år inte fått ett endaste ynka plommon ,nada,zero....noll plommon. Vad gör han som inte jag gör   


Hann bara komma hem med mina hinkar för att koka sylt och chetney då en kompis kom förbi med full kasse med godaste äpplen som han trodde jag ville göra mos på . Ska man sadla om och öppna upp en sylt/saft stuga månne tro ?

Har ju precis lagt in mina saltgurkor och plats har börjat tryta på hyllorna trotts nybbygt hus. Fattades vitvinvinäger så jag satte igång och höst städade på gården istället.





   


Knuffade undan häst kärran och bäddade in den i ide. Hua vad tung den var, måste vara en stark kuse som drog runt på den där   





   


Sov gott Bambi   


 


Inbäddad väderkvarn   


När jag hade kommit så här långt så ringde nästa vän och medelade stålt att han hade flått 3 nyskjutna sjöänder   och han ville komma förbi och ge mig dom i present   .

Blä, en påse med blodiga andbröst    så på alla möjliga fina sätt försökte jag avstyra denne dyra och fina gåva. Men nej, inte gick det , mkt stolt rullar han in och över räcker med nöjd blick en påse bröst av fd flygande pippi   

Varför verkar alla tro att jag gillar att stå vid spisen och laga mat ?

 Jag tackade ju nej till varenda extra tillbehör dom ville sälja på mig på köksavdelningen så säljaren slutade att hälsa på mig. Jag diskar gärna och dricker gärna vin i mitt nya fina kök men laga mat, nej.

Hur tilllagar man vildand   . Altså jag var sugen på thaimat, en pizza med färska champinjoner hade inte suttit fel och hade vi åkt upp och ätit en keba hade han fått en våt   , men en påse med blodiga bröst impade inte på en bakis kvinna   .


Har fått min lie vässad så jag satte igång med det istället och ändern hamnade i frysen.


     


Over and out / Susan   

Tidigare månad - Senare månad

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards